Drodzy Rodzice,

            W związku z wydarzeniami mającymi miejsce w warszawskim Wawrze, chcielibyśmy Państwa uspokoić.  W naszej szkole pod czujnym okiem wychowawców, każde najmniejsze wydarzenie świadczące o konflikcie między uczniami zostaje konsultowane zarówno psychologiem, pedagogiem jak i psychopedagogiem. Wszelkie nieprawidłowości staramy się rozwiązywać na bieżąco. Przede wszystkim rozmawiać, organizować warsztaty, prowadzić mediacje między skonfliktowanymi uczniami i czuwać.
          Jednakże zwracamy się do Państwa z prośbą o pomoc. Prosimy zgłaszać nam wszelkie obawy, nieprawidłowości i podejrzenia w związku z zachowaniem Państwa dzieci, czy też kolegów, koleżanek, które        z Państwa dziećmi dzielą wspólny czas szkolny. W przypadku naszych Dzieci nadgorliwość jest jak najbardziej wskazana i nie ma błahych problemów. Nawet jeśli wg. Państwa nie są warte uwagi, zawsze należy się upewnić    i konsultować z kadrą szkolnej pomocy psychologiczno- pedagogicznej i wychowawcami. Z pewnością przyczyni się to, do większej skuteczności naszych działań.

Kadra SP 80

Autorski program edukacji z zakresu przyrody nieożywionej

        Autorski program edukacji z zakresu przyrody nieożywionej przeznaczony jest dla pierwszego etapu kształcenia szkoły podstawowej. Oparty został na „ Podstawie programowej kształcenie ogólnego dla szkół podstawowych i gimnazjów”, zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 13 stycznia 2005.

      Może być realizowany w ramach kształcenia zintegrowanego w klasach 0- III. Program ten zakłada zaspokojenie takich potrzeb dzieci jak zdolność obserwacji, ciekawość, wyobraźnia, zainteresowanie wyjaśnieniem zjawisk, przeżywanie radości z rozwiązania problemów, potrzebę sprawdzania, twórczego działania w poznawaniu otoczenia oraz zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i własnej wartości.

Decyzją Rady Pedagogicznej z dnia 31.08.2009r. wpisany do szkolnego zestawu programów nauczania w naszej szkole.

 

                                                                                                                    E. Hakowska-Puchalska