PROGRAMY I PROJEKTY

Program nauczania WDŻ w klasach 4-8

Nauczyciel prowadzący: mgr Teresa Stadnik
Realizowany program: "Wędrując ku dorosłości" (Wydawnictwo RUBICON)
Poniżej tematy lekcji realizowane na zajęciach:
 KLASA 4 
1) Wspólnota domu, serca i myśli – funkcje rodziny
2) Witaj w domu – funkcje prokreacyjna i opiekuńcza
3) Zasady i normy – funkcje wychowawcza i socjalizacyjna
4) Miłość, która scala – funkcje psychiczno-uczuciowa i kontrolna
5) Jesteśmy razem – funkcje rekreacyjno-towarzyska, kulturowa i ekonomiczna
6) Człowiek istota płciowa
7) Przekazywanie życia (dla grupy dziewcząt)
8) Przekazywanie życia (dla grupy chłopców)
9) U progu dojrzewania (dla grupy dziewcząt)
10) U progu dojrzewania (dla grupy chłopców)
11) Rodzi się dziecko (dla grupy dziewcząt)
12) Rodzi się dziecko (dla grupy chłopców)
13) Intymność (dla grupy dziewcząt)
14) Intymność (dla grupy chłopców)
15) Obrona własnej intymności (dla grupy dziewcząt)
16) Obrona własnej intymności (dla grupy chłopców)
17) Koleżeństwo
18) Dobre wychowanie
19) Internet świat prawdziwy czy nieprawdziwy?
 
KLASA 5
1) Gdzie dom, tam serce twoje
2) Rodzina – moje okno na świat
3) Emocje i uczucia
4) Porozmawiajmy
5) Święta coraz bliżej
6) Zaplanuj odpoczynek
7) Mądry wybór w świecie gier
8) Uprzejmość i uczynność
9) Poszukiwany: przyjaciel
10) Moje ciało (lekcja dla grupy dziewcząt)
11) Moje ciało (lekcja dla grupy chłopców)
12) Dojrzewam (lekcja dla grupy dziewcząt)
13) Dojrzewam (lekcja dla grupy chłopców)
14) Dbam o higienę (lekcja dla grupy dziewcząt)
15) Dbam o higienę (lekcja dla grupy chłopców)
16) Zdrowy styl życia (lekcja dla grupy dziewcząt)
17) Zdrowy styl życia (lekcja dla grupy chłopców)
18) Zrozumieć siebie i innych (lekcja dla grupy dziewcząt)
19) Zrozumieć siebie i innych (lekcja dla grupy chłopców)

KLASA 6
1) Z rodziny się nie wyrasta
2) Rodzinne wychowanie
3) Rozwój ku dojrzałości i odpowiedzialności
4) Sztuka rozmowy
5) Gdy trudno się porozumieć
6) Czy wszyscy tak robią?
7) Zarządzanie sobą (lekcja dla grupy dziewcząt)
8) Zarządzanie sobą (lekcja dla grupy chłopców)
9) Mój styl to zdrowie (lekcja dla grupy dziewcząt)
10) Mój styl to zdrowie (lekcja dla grupy chłopców)
11) Dojrzewam do kobiecości (lekcja dla grupy dziewcząt)
12) Dojrzewam do męskości (lekcja dla grupy chłopców)
13) Mam swoją godność (lekcja dla grupy dziewcząt)
14) Mam swoją godność (lekcja dla grupy chłopców)
15) Media – wybieram świadomie, korzystam bezpiecznie
16) Stalking, hejting, cyberprzemoc (lekcja dla grupy dziewcząt)
17) Stalking, hejting, cyberprzemoc (lekcja dla grupy chłopców)
18) Jak mogę ci pomóc?
19) Czasami pod górkę

KLASA 7
1) Rozwój człowieka
2) Dojrzałość, to znaczy...
3) Dojrzewanie – rozwój fizyczny (dla grupy dziewcząt)
4) Dojrzewanie – rozwój fizyczny (dla grupy chłopców)
5) Zmiany psychiczne w okresie dojrzewania (dla grupy dziewcząt)
6) Zmiany psychiczne w okresie dojrzewania (dla grupy chłopców)
7) Pierwsze uczucia
8) Przekazywanie życia (dla grupy dziewcząt)
9) Przekazywanie życia (dla grupy chłopców)
10) Mężczyzna i kobieta. Układ rozrodczy (dla grupy dziewcząt)
11) Mężczyzna i kobieta. Układ rozrodczy (dla grupy chłopców)
12) Czas oczekiwania
13) Pierwsze kroki w szczęśliwe dzieciństwo (dla grupy dziewcząt)
14) Pierwsze kroki w szczęśliwe dzieciństwo (dla grupy chłopców)
15) Komunikacja w rodzinie
16) Savoir-vivre, czyli zasady dobrego wychowania
17) Utrata wolności. Zagrożenia. Uzależnienia chemiczne
18) Uzależnienia behawioralne
19) Ludzie drogowskazy

KLASA 8
1) Budowanie relacji międzyosobowych
2) Na początek: zakochanie
3) O etapach i rodzajach miłości
4) Rozwój psychoseksualny człowieka (lekcja dla grupy dziewcząt)
5) Rozwój psychoseksualny człowieka (lekcja dla grupy chłopców)
6) Seksualność człowieka (lekcja dla grupy dziewcząt)
7) Seksualność człowieka (lekcja dla grupy chłopców)
8) Przedwczesna inicjacja seksualna (lekcja dla grupy dziewcząt)
9) Przedwczesna inicjacja seksualna (lekcja dla grupy chłopców)
10) Choroby przenoszone drogą płciową
11) AIDS
12) Metody rozpoznawania płodności (lekcja dla grupy dziewcząt)
13) Metody rozpoznawania płodności (lekcja dla grupy chłopców)
14) Antykoncepcja i środki wczesnoporonne (lekcja dla grupy dziewcząt)
15) Antykoncepcja i środki wczesnoporonne (lekcja dla grupy chłopców)
16) Niepłodność i wielkie pragnienie dziecka
17) Inicjacja seksualna. Czy warto czekać?
18) Dojrzałość do małżeństwa
19) Wobec choroby, cierpienia i śmierci


Urodziny Scratcha

Pomimo pandemii, w szkole odbywają się projekty. Jednym z nich jest projekt Zaprogramuj Przyszłość, który jest prowadzony on line. Dzieci biorące udział w projekcie uczestniczyły dzisiaj on line w Urodzinach Scratcha, w ramach miesiąca Scratcha.   Maria Bobrowska Więcej zdjęć w GALERII 2019/2020    
czytaj więcej »

My Słowianie, każdy inny – wszyscy równi

W listopadzie i grudniu 2019 r. uczniowie z klas I-III uczestniczyli w autorskim programie przeciwko dyskryminacji i wykluczeniu pod nazwą ,,My Słowianie, każdy inny – wszyscy równi”. Celem programu była integracja dzieci z różnych kultur i narodowości: Ukrainy, Białorusi, czy Rosji z Polskimi szkolnymi kolegami. Projekt podzielony był na 3 moduły: Poznaj siebie, Poznaj Innych oraz Prezentację projektu, która odbyła się w formie Koncertu Bożonarodzeniowego dnia 17 stycznia br. w auli naszej szkoły.  Podczas występu uczniowie w barwnych słowiańskich strojach zaprezentowali kolędy i pieśni świąteczne z krajów pochodzenia. Całe wydarzenie uświetnił występ Chóru Rotondo pod batutą nauczycielki muzyki - p. Natalii Sobkowiak. Na uroczystość przybyli rodzice, pracownicy szkoły oraz zaproszeni goście z Klubu Raszyn. Wszystkim osobom zaangażowanym w pomoc przy organizacji koncertu chcemy bardzo podziękować. Zachęcamy do obejrzenia fotorelacj...
czytaj więcej »

Udział w projekcie SZLACHETNA PACZKA

Dzieci z oddziału przedszkolnego uczestniczyły w projekcie "Szlachetna Paczka" organizowanym przez stowarzyszenie "Wiosna". Z pomocą rodziców dzieci zebrały artykuły spożywcze i środki chemiczne dla potrzebującej rodziny. Dzieci wykazały ogromne zaangażowanie w zbieraniu produktów oraz następnie w pakowaniu paczki, co było okazją do integracji dzieci przy wspólnym działaniu oraz szerzeniu postawy prospołecznej. Bardzo dziękuję Rodzicom za zaangażowanie w akcję. Zapraszam do obejrzenia zdjęć tutaj   Agnieszka Kowalska
czytaj więcej »

Trener Osiedlowy

Zajęcia w ramach projektu Trener osiedlowy odbywają się na boisku szkolnym, w razie nie pogody w sali gimnastycznej (proszę o przyniesienie butów na zmianę): wtorek  16:15-18:15 czwartek  16:30 - 18:00 piątek 15:00 - 18:00 sobota 10:30 - 13:30
czytaj więcej »

"Śniadanie daje moc"

  Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.   Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki,   lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy.   To najlepszy start w nowy dzień!   Dlatego powstał program edukacyjny: Śniadanie Daje Moc, w którym weźmiemy udział.   8 listopada 2016 roku, uczniowie klas nauczania wczesnoszkolnego,    obchodzić będą Dzień Śniadanie Daje Moc.   Utworzą w salach Kluby Śniadaniowe gdzie wspólnie przygotują i spożyją zdrowe śniadanie,   a w czasie zajęć edukacyjnych, poznają cenne informacje,   na temat zasad zdrowego odżywiania   oraz  roli prawidłowego żywienia.                                          Justyna Żukowska      &...
czytaj więcej »

"Trzymaj formę"

W roku szkolnym 2016/2017 rozpoczyna się XI edycja programu „Trzymaj Formę” Odbiorcami programu, którego celem jest zwiększenie świadomości dotyczącej wpływu żywienia i aktywności fizycznej są uczniowie klas V-VI. Koordynatorem programu w naszej szkole jest p. Beata Maciejewska.  
czytaj więcej »

Autorski program edukacji z zakresu przyrody nieożywionej

        Autorski program edukacji z zakresu przyrody nieożywionej przeznaczony jest dla pierwszego etapu kształcenia szkoły podstawowej. Oparty został na „ Podstawie programowej kształcenie ogólnego dla szkół podstawowych i gimnazjów”, zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 13 stycznia 2005.       Może być realizowany w ramach kształcenia zintegrowanego w klasach 0- III. Program ten zakłada zaspokojenie takich potrzeb dzieci jak zdolność obserwacji, ciekawość, wyobraźnia, zainteresowanie wyjaśnieniem zjawisk, przeżywanie radości z rozwiązania problemów, potrzebę sprawdzania, twórczego działania w poznawaniu otoczenia oraz zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i własnej wartości. Decyzją Rady Pedagogicznej z dnia 31.08.2009r. wpisany do szkolnego zestawu programów nauczania w naszej szkole.               &nbs...
czytaj więcej »

"Lepsza szkoła"

Szkoła realizuje projekt "Lepszej Szkoły" z matematyki tzw. "Sesja z plusem", w projekcie uczestniczą uczniowie klas IV - VI. Główne cele projektu to: badanie efektywności nauczania, rozwijanie integracji międzyprzedmiotowej i kształcenie nauczycieli. Nasi uczniowie, wspólnie z dziesiątkami tysięcy uczniów w całej Polsce, rozwiązują standaryzowane testy „na wejście”, w połowie i na koniec roku szkolnego. Po każdym teście mają możliwość porównania swoich wyników i wyników całej klasy z wynikami szkoły, województwa i całej Polski. Testy zawierają różne rodzaje i typy zadań w tym zadania otwarte, zadania typu prawda/fałsz, zadania tak/nie ponieważ, zadania na dobieranie, zadania jednokrotnego oraz wielokrotnego wyboru, czyli wszystko to z czym mogą się spotkać na sprawdzianie szóstoklasisty. Nauczyciele natomiast mają okazję sprawdzić, czy wyniki ich uczniów są słabe, przeciętne, czy też wysoko...
czytaj więcej »

"Mały medyk"

18 października 2013 r. nastąpiła inauguracja Roku Akademickiego 2013/2014 w ramach projektu o nazwie "Mały medyk", którego organizatorem jest poznański Uniwersytet Medyczny. Więcej o projekcie: http://www.ump.edu.pl/index.php?strona=12_1568_1347717955 .
czytaj więcej »

"Szklanka mleka"

Program "Szklanka mleka" realizujemy od 2009 r. Uczestniczą w nim wszyscy uczniowie naszej szkoły. Dzieci przyzwyczaiły się do "kartonika" mleka, który otrzymują w określone dni (trzy razy w tygodniu) i chętnie je wypijają.  W roku szkolnym 2013/2014 w programie brało udział 284 dzieci.
czytaj więcej »

"Owoce w szkole"

W naszej szkole w 2009 r. wdrożyliśmy, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów, program "Owoce w szkole" realizowany przez Agencję Rynku Rolnego.  Programem zostały objęte wszystkie dzieci w klasach pierwszych, drugich i trzecich. Program jest prowadzony do dnia dzisiejszego i mamy nadzieję, że będzie realizowany w latach następnych.
czytaj więcej »