Klasa 2b realizuje projekt Dziecko z pasją - Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?W ramach projektu uczniowie projektowali strój sportowy z figur geometrycznych.
czytaj więcej »
Klasa III a wraz z wychowawcą Magdaleną Krawczak bierze udział w projekcie "Dziecko z pasją". Dzieci bardzo zainteresowały się tematem z edukacji społecznej "Jak mówić nie". Dowiedziały się co to jest asertywność i w jaki sposób należy stawiać granice. Zrozumiały czym jest strefa osobista. Zastanowiły się nad własnymi potrzebami i wykonały rysunki, na których pokazały rówieśnikom co lubią a co nie w kontekście zachowań innych osób wobec siebie. Były to bardzo wartościowe zajęcia. Poprawiają relacje koleżeńskie.
czytaj więcej »
W piątek 24 listopada gościliśmy w naszej szkole dzieci z klas pierwszych Zespołu Szkół Specjalnych nr 101 im. Jana Brzechwy w Poznaniu. SKW zaprosiło ich do wzięcia udziału w projekcie „Laboratorium przyszłości zaprasza”.
Projekt przygotowaliśmy dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Centrum Rozwoju Edukacji Obywatelskiej w Poznaniu. Środki finansowe, które otrzymaliśmy od CREO pozwoliły nam na zakup suchego lodu oraz różnokolorowych wkładów zarówno do drukarki 3D jak i długopisów 3D.
Nasi młodzi goście mieli możliwość obejrzenia pokazu/doświadczeń z suchym lodem. Pani Ewa Schwarz nauczyciel chemii, zadbała o to, by nie zabrakło efektów specjalnych! Dzielnie wspierali ją w tym młodzi pomocnicy wolontariusze.
Po doświadczeniach chemicznych uczniowie mieli możliwość poznania zasad działania drukarki 3D. Pani Martyna Goślińska nauczyciel informatyki przybliżyła gościom zasady działan...
czytaj więcej »
Klasa 2a bierze udział w projekcie „Ciekawscy drugoklasiści. Ile wiedzy zmieści się w głowie?”
czytaj więcej »
W ramach projektu Dziecko z pasją i 1 lekcji ,,Jak stworzyć zgrany zespół?" uczniowie klasy 8o podczas godziny wychowawczej z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia udekorowali salę lekcyjną i stworzyli ozdoby świąteczne, które będzie można kupić podczas kiermaszu świątecznego już 13 grudnia. Wszyscy zaangażowali się w działania, wspierali siebie nawzajem co zadecydowało o sukcesie całego zespołu.Ewa Schwarz
czytaj więcej »
Rozpoczęliśmy kolejny projekt pod nazwą ,,Co z tym klimatem, tej?!" 25 listopada gościliśmy pracownika PPNT - pana Tomasza Zgołę, który przedstawił metodykę badań naukowych oraz interpretacji obserwacji w oparciu o rozumowanie oparte na badaniach naukowych. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób obecność pewnych gatunków roślin i zwierząt może wskazywać na postępujące zmiany klimatyczne. W terenie dokonaliśmy oceny występowania skupieńca lipowego po północnej i południowej stronie pnia, za pomocą kompasu określiliśmy kierunki geograficzne, zmierzyliśmy wysokość i objętość drzewa, opisaliśmy warunki pogodowe, policzyliśmy samochody, które przejechały w trakcie wykonywania pomiarów, kominy widoczne z miejsca badań. 9 grudnia ponownie wcielimy się w rolę badaczy i będziemy kontynuowali naszą wędrówkę jako obserwatorzy przyrody.
czytaj więcej »
Zakończyliśmy projekt #dlabłękitnegonieba. W dniu 31.05.22 dokonaliśmy ostatnich pomiarów fizykochemicznych, obserwowaliśmy zmiany zachodzące w przyrodzie. Wcielenie się w rolę naukowców, samodzielne przeprowadzanie badań sprawiło wszystkim ogromną radość. To wspaniała przygoda, którą pragniemy kontynuować :)
Ewa Schwarz
czytaj więcej »
W ramach projektu #dlabłękitnegonieba oprócz pomiarów parametrów fizykochemicznych, wykorzystania skali porostowej badamy również zmiany klimatu. 7 kwietnia mieliśmy okazję wyjść w teren razem z pracownikami PPNT i zaobserwować kolonie skupieńca lipowego w pobliżu naszej szkoły. Jest to pluskwiak, który do tej pory występował w basenie Morza Śródziemnego na obszarach położonych daleko na południu, a w ostatnim czasie w związku z tym, że klimat w naszym kraju zmienia się, mamy łagodniejsze zimy, gatunek ten zaczął pojawiać się również u nas. Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji :)
czytaj więcej »
01.03.2022 na badania jakości powietrza po raz pierwszy wybrała się jedna z klas ósmych. Projekt #dlabłękitnegonieba zyskuje coraz szersze grono uczestników. Tego dnia pogoda w 100% nam sprzyjała. Bezchmurne niebo, promienie słoneczne sprawiły, że każdy poczuł nadchodzącą wiosnę. W pełni energii dokonaliśmy pomiarów fizykochemicznych, policzyliśmy przejeżdżające auta, ilość kominów, zawiesiliśmy nowe kartki na drzewach, dotyczące pasywnego pomiaru zapylenia. Pamiętajmy, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za środowisko, za to, czym oddychamy. Te przedsięwzięcie badawczo-naukowe uświadamia nam, jak wiele możemy zrobić.
Ewa Schwarz
czytaj więcej »
Pomimo pandemii, w szkole odbywają się projekty. Jednym z nich jest projekt Zaprogramuj Przyszłość, który jest prowadzony on line. Dzieci biorące udział w projekcie uczestniczyły dzisiaj on line w Urodzinach Scratcha, w ramach miesiąca Scratcha.
Maria Bobrowska
Więcej zdjęć w GALERII 2019/2020
czytaj więcej »
W listopadzie i grudniu 2019 r. uczniowie z klas I-III uczestniczyli w autorskim programie przeciwko dyskryminacji i wykluczeniu pod nazwą ,,My Słowianie, każdy inny – wszyscy równi”.
Celem programu była integracja dzieci z różnych kultur i narodowości: Ukrainy, Białorusi, czy Rosji z Polskimi szkolnymi kolegami. Projekt podzielony był na 3 moduły: Poznaj siebie, Poznaj Innych oraz Prezentację projektu, która odbyła się w formie Koncertu Bożonarodzeniowego dnia 17 stycznia br. w auli naszej szkoły. Podczas występu uczniowie w barwnych słowiańskich strojach zaprezentowali kolędy i pieśni świąteczne z krajów pochodzenia. Całe wydarzenie uświetnił występ Chóru Rotondo pod batutą nauczycielki muzyki - p. Natalii Sobkowiak. Na uroczystość przybyli rodzice, pracownicy szkoły oraz zaproszeni goście z Klubu Raszyn.
Wszystkim osobom zaangażowanym w pomoc przy organizacji koncertu chcemy bardzo podziękować. Zachęcamy do obejrzenia fotorelacj...
czytaj więcej »
Dzieci z oddziału przedszkolnego uczestniczyły w projekcie "Szlachetna Paczka" organizowanym przez stowarzyszenie "Wiosna". Z pomocą rodziców dzieci zebrały artykuły spożywcze i środki chemiczne dla potrzebującej rodziny. Dzieci wykazały ogromne zaangażowanie w zbieraniu produktów oraz następnie w pakowaniu paczki, co było okazją do integracji dzieci przy wspólnym działaniu oraz szerzeniu postawy prospołecznej. Bardzo dziękuję Rodzicom za zaangażowanie w akcję.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć tutaj
Agnieszka Kowalska
czytaj więcej »
Zajęcia w ramach projektu Trener osiedlowy odbywają się
na boisku szkolnym, w razie nie pogody w sali gimnastycznej
(proszę o przyniesienie butów na zmianę):
wtorek 16:15-18:15
czwartek 16:30 - 18:00
piątek 15:00 - 18:00
sobota 10:30 - 13:30
czytaj więcej »
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.
Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki,
lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy.
To najlepszy start w nowy dzień!
Dlatego powstał program edukacyjny: Śniadanie Daje Moc, w którym weźmiemy udział.
8 listopada 2016 roku, uczniowie klas nauczania wczesnoszkolnego,
obchodzić będą Dzień Śniadanie Daje Moc.
Utworzą w salach Kluby Śniadaniowe gdzie wspólnie przygotują i spożyją zdrowe śniadanie,
a w czasie zajęć edukacyjnych, poznają cenne informacje,
na temat zasad zdrowego odżywiania
oraz roli prawidłowego żywienia.
Justyna Żukowska
&...
czytaj więcej »
W roku szkolnym 2016/2017 rozpoczyna się XI edycja programu
„Trzymaj Formę”
Odbiorcami programu, którego celem jest zwiększenie świadomości dotyczącej wpływu żywienia i aktywności fizycznej są uczniowie klas V-VI. Koordynatorem programu w naszej szkole jest p. Beata Maciejewska.
czytaj więcej »
Autorski program edukacji z zakresu przyrody nieożywionej przeznaczony jest dla pierwszego etapu kształcenia szkoły podstawowej. Oparty został na „ Podstawie programowej kształcenie ogólnego dla szkół podstawowych i gimnazjów”, zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 13 stycznia 2005.
Może być realizowany w ramach kształcenia zintegrowanego w klasach 0- III. Program ten zakłada zaspokojenie takich potrzeb dzieci jak zdolność obserwacji, ciekawość, wyobraźnia, zainteresowanie wyjaśnieniem zjawisk, przeżywanie radości z rozwiązania problemów, potrzebę sprawdzania, twórczego działania w poznawaniu otoczenia oraz zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i własnej wartości.
Decyzją Rady Pedagogicznej z dnia 31.08.2009r. wpisany do szkolnego zestawu programów nauczania w naszej szkole.
&nbs...
czytaj więcej »
Szkoła realizuje projekt "Lepszej Szkoły" z matematyki tzw. "Sesja z plusem", w projekcie uczestniczą uczniowie klas IV - VI.
Główne cele projektu to: badanie efektywności nauczania, rozwijanie integracji międzyprzedmiotowej
i kształcenie nauczycieli. Nasi uczniowie, wspólnie z dziesiątkami tysięcy uczniów w całej Polsce, rozwiązują standaryzowane testy „na wejście”, w połowie i na koniec roku szkolnego. Po każdym teście mają możliwość porównania swoich wyników i wyników całej klasy z wynikami szkoły, województwa
i całej Polski.
Testy zawierają różne rodzaje i typy zadań w tym zadania otwarte, zadania typu prawda/fałsz, zadania tak/nie ponieważ, zadania na dobieranie, zadania jednokrotnego oraz wielokrotnego wyboru, czyli wszystko to z czym mogą się spotkać na sprawdzianie szóstoklasisty. Nauczyciele natomiast mają okazję sprawdzić, czy wyniki ich uczniów są słabe, przeciętne, czy też wysoko...
czytaj więcej »
18 października 2013 r. nastąpiła inauguracja Roku Akademickiego 2013/2014 w ramach projektu o nazwie "Mały medyk", którego organizatorem jest poznański Uniwersytet Medyczny.
Więcej o projekcie: http://www.ump.edu.pl/index.php?strona=12_1568_1347717955 .
czytaj więcej »
Program "Szklanka mleka" realizujemy od 2009 r. Uczestniczą w nim wszyscy uczniowie naszej szkoły. Dzieci przyzwyczaiły się do "kartonika" mleka, który otrzymują w określone dni (trzy razy w tygodniu) i chętnie je wypijają.
W roku szkolnym 2013/2014 w programie brało udział 284 dzieci.
czytaj więcej »
W naszej szkole w 2009 r. wdrożyliśmy, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów, program "Owoce w szkole" realizowany przez Agencję Rynku Rolnego.
Programem zostały objęte wszystkie dzieci w klasach pierwszych, drugich i trzecich. Program jest prowadzony do dnia dzisiejszego i mamy nadzieję, że będzie realizowany w latach następnych.
czytaj więcej »