Kolejne pomiary za nami! Tym razem pogoda bardziej nam dopisała. Uczestnicy, posługując się czujnikami jakości powietrza, zapisali na kartach wyników, wartości wymaganych parametrów. Ocenili warunki pogodowe. Zliczyli samochody, które przejechały w trakcie wykonywania pomiarów, jak również ilość widocznych kominów, z których wylatywał dym. Inna grupa w celu dokonania późniejszego pomiaru pasywnego, umieściła powierzchnię badawczą, posmarowaną wcześniej gliceryną, na drzewach zlokalizowanych w pobliżu wytypowanych stanowisk. Za miesiąc, podczas kolejnego wyjścia, obliczymy średnią arytmetyczną ilości kropek (zabrudzeń) z 4 losowo wybranych kwadracików, znajdujących się w obrębie powierzchni badawczej. Celem projektu #dlabłękitnegonieba, w którym nasza szkoła bierze udział jest aktywne zaangażowanie uczniów
w proces badawczy, obejmujący zbiór, analizę i interpretację wybranych parametrów fizykochemicznych, związanych z jakością powietrza atmosferycznego, popularyzacja wiedzy
w zakresie zmian klimatycznych. Nauka przez zabawę jest najskuteczniejsza!
#dlablekitnegonieba
Ewa Schwarz